VIANOČNÁ ROZPRÁVKA O BELLINDE ALEBO AKO TO CELÉ ZAČALO

19. 12. 16

Náš príbeh sa začal pred viac ako sto rokmi. Mali sme odvážne vízie a veľké ciele. Chceli sme zboriť mýty o tom, že elegantná a pekná bielizeň neexistuje. Ako to celé dopadlo? A o kom je v skutočnosti táto rozprávka?

Bolo, nebolo

Na úvod pre vás máme malú hádanku. Názov Bellinda vznikol z latinského výrazu „Bella Linda“. Znamená to v preklade Krásna Linda alebo Krásna Lipa? Tipujete druhú možnosť? Správne. Názov našej spoločnosti nevznikol obdivovaním záhadnej Lindy, ale omnoho prozaickejšie. V roku 1882 Josef Heinrich Vatter založil továreň na výrobu pančuchového tovaru. Kde? Práve v českej Krásnej Lipe.
Teraz sa trochu posunieme v čase. Generácie Vatterovcov sa striedali vo vedení a firma rástla. Pomaly, ale isto. Pančuchy českej výroby sa dostali do Maďarska, Nemecka... A konečne prichádza rok 1950 a s ním Fred Vatter a jeho priateľ Dr. Otto Palme. Spoločne zakladajú značku Bellinda. Všimli ste si niekedy naše logo? Sú na ňom dámske nôžky. Aj to je práca Freda a Otta.
 

Ako sme začali pomáhať

V nasledujúcich rokoch Bellinda kúpila firmy Schulte, Dieckhoff a spolu s nimi značky Opal a NurDie. NurDie poznajú predovšetkým dámy v Nemecku, tam si totiž dodnes drží poprednú pozíciu v predaji pančuchového tovaru, ponožiek a spodnej bielizne.
 
V roku 1989 Bellindu kúpila americká firma Sara Lee Apparel, ktorá do Bellindy priniesla svieže myšlienky a nápady. O dva roky neskôr nastáva tá správna doba na modernizáciu firmy a značka začína expandovať do celej strednej a východnej Európy. Také množstvo pančúch sa musí niekde vyrábať a skladovať. Čo tak v Čechách? Ideálne. Zakladá sa distribučné centrum v Dolných Řediciach pri Pardubiciach. A my premýšľame, ako sa stáť prospešnejším pre celú spoločnosť. V tom niekto z firmy dostáva skvelý nápad: „S balením tovaru nám môžu predsa pomôcť ľudia z chránených dielni!“. Myšlienku okamžite realizujeme.

 

Keď príde čas na zmenu

V roku 2000 z nášho loga miznú elegantné dámske nôžky. Sú preč. Čo sa stalo? Rozširujeme sortiment o dámsku aj pánsku bielizeň. A musíte uznať, že by vtedajšie logo obohatené o nohavičky a slipy nevyzeralo veľmi štýlovo.
DBA – to je skratka pre francúzsku skupinu DIM Branded Apparel. Práve s nimi začíname v roku 2005 spolupracovať a oficiálne sa radíme po bok firiem spĺňajúcich prísne etické a ekologické požiadavky.
Ďalšia zmena prišla nedávno v roku 2015, kedy sa Bellinda stala súčasťou americkej skupiny HANES BRANDS Inc.
 
 
 
 
 
 
 
 

Čo je pre nás naozaj dôležité

Viete, ktoré krajiny si najviac rozmaznávame? Kde si stále udržiavame vedúce postavenie na trhu? Správne. Je to Česká republika a Slovensko. Ale tam to, samozrejme, nekončí. Naše príjemné pančuchy a praktickú spodnú bielizeň si kúpite aj v Maďarsku, Poľsku a v Rumunsku. Viete, akou filozofiou sa riadime? Hľadáme kompromis medzi krásou, eleganciou a pohodlím. A nachádzame ho. Ďakujeme vám, že nosíte našu spodnú bielizeň a spoločne boríme mýty typu: „Čo je krásne, nie je pohodlné“. Ale je. My to vieme a vy tiež. Už viac ako sto rokov...